MIN ARGUMENTERADE TEXT

har fått frågor om min argumenterade text, hur det blev med den.
betyget och hur den blev.. här får ni själva läsa den:

ÅLDERSGRÄNS PÅ SEX
Vad är mer normalt än att ha sex?

Vi har haft i tio tals år en ålder på när man får ha sex, men vad är anledningen till detta?
Varje individ borde få välja själv när man känner att det är rätt tillfälle, inte vänta på att ska man ska bli en speciell siffra. För åldern är egenligen bara en siffra?
Enligt min egen åsikt så ska man få ha sex när man vill, bara båda individerna går med på det.
Det borde inte finnas en ålder på sex.

Enligt vetenskapen så har man en gräns för att man inte vet bättre själv, för att man inte kommit in i puberteten. Men om man själv vill, och har bestämmt att man vill ha sex vid just det tillfället med någon man tycker om elller t.o.m älskar så borde man få lov att ha det. Eller är det meningen att man ska förbjuda det? Inte få ha sex med den man vill bara p.g.a en ålder?
Detta är inte rätt enligt mig.

Det finns både dåliga och bra saker med att inte ha en åldersgräns, det dåliga kan vara att ibland kan man ändra sig, men då kan man inte anmäla detta.Men det posetiva är att man inte ska behöva vara rädd för att hålla det hemligt för sina föräldrar eller vänner, att man har haft sex för första gången. Detta kan vara ett tecken på att man kommer närmare sina föräldrar i denna jobbiga åldern.

Nu föresäller vi oss att någon kommer med en åsikt om att det är olämpligt att ha sex innan nutid bestämd ålder. Då är mitt motargument, lyssna noga på det du precis sa, olämpligt? Bestämd ålder? Hör du hur otroligt maktgalet det låter?
Hur ska vi kunna bestämma över känslor?
Alla människor är även olika, utvecklas olika snabbt och på olika sätt, hade du tänkt att kontrollera det också?

Filippa Jensen 8Y

 


Kommentarer
Postat av: luddee <3

helt jävl. rätt filippa !! <3

2010-11-22 @ 20:46:49
Postat av: amanda

du måste fortsätta att blogga jag älskar den & jag är säker på att mååååånga andra med gör det.

du kommer med bra idér och sånt.

läser alltid din blogg så fort datan är på,

+ att du är suukt söt med!

skit i vad sånna avundsjuka tjejer säger stå på dig, dem är bara avundsjuka på dig tro mig!



/ stolt läsare!

2010-11-22 @ 20:48:55
Postat av: gabriel

Lagen finns ju inte bara därför, utan att skydda barn/ungdomar för att bli sexuellt utnyttjade

2010-11-23 @ 23:57:04
Postat av: Anonym

håller på ett sätt med om att man har sin egen vilja & så.

men lagen är ju för att tex se till att barn eller ungdomar inte blir utnyttjade. Dessutom tror jag inte att det är bra att massa tonåringar blir gravida och de själva inte ens visste om det förräns det är försent att göra någonting åt det, speciellt i en sådan ung ålder. Vissa har inte samma kunskap om sex som andra. Vilket kan vara riktigt farligt.

2010-11-24 @ 18:54:11
Postat av: Mario Henriksson

Jag tycker man ska vänta tills man har blivit pensionär så man inte drar ngra förhastade slutsatser!!

2011-02-22 @ 15:10:23
Postat av: hej

lagen finns av en mening, och heller inte tror jag att det finns så många som verkligen bryr sig så mycket om denna lag.

2011-02-22 @ 15:44:22
Postat av: Christoffer Persson

Håller med Mario till 100& !!!!!!

2011-02-22 @ 15:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0